Katka Balażowa Katka Balażowa
36
BLOG

Media po katastrofie czyli tragedii dalszy ciąg

Katka Balażowa Katka Balażowa Polityka Obserwuj notkę 0

Przypomniałam sobie właśnie zdarzenie sprzed kilku miesięcy, które wtedy mnie rozśmieszyło, dziś wydaje się straszne. Znalazłam się mianowicie większym lub mniejszym przypadkiem w piaskownicy na placu zabaw. Oprócz mnie była tam kobieta pod czterdziestkę z 2-letnią córeczką. Robiły grzecznie babki z piasku – samochodziki, misie, żółwiki itd. Nagle kobieta powiedziała do dziecka: „A teraz zrobimy prezydenta!”. Zerknęłam zaciekawiona, jak to wygląda foremka w kształcie prezydenta, ale zauważyłam, że kobieta sięga po żółtą foremkę-kaczkę. I wszystko jasne. Zrobiła dziewczynce „prezydenta”, po czym wręczyła jej łopatkę i poleciła: „A teraz bij go!”, przy czym jej zadowolona z siebie mina oczekiwała chyba aplauzu z mojej strony. Podejrzewam, że numer wykonywany był wielokrotnie i musiał wzbudzać aprobatę widzów.

Tę głupią i żałosną historię przytaczam, by zobrazować, jak media robią ludziom z mózgu marmoladę. Niestety, dziś także. Nie mogę zrozumieć, jak ludzie wychowani w komunizmie, kiedy to z zasady telewizji się nie wierzyło, dziś każde słowo dziennikarza traktują jak świętość. Brednie, niesprawdzone informacje, przypuszczenia, komentarze, tytuły ze znakiem zapytania w stylu „Zawinił pilot?” itd. Wszystko brane jest na wiarę, bo co w telewizji, to naprawdę. Jak tak mówią, to tak jest. Jak mówią, że cztery razy okrążał, to cztery. Jak raz, to raz. Ale wydaje mi się, że odrobina dobrej woli wystarczy, by nauczyć się analizy tych informacji, sklecenia z ich kwantów własnej, bardziej prawdopodobnej prawdy. Na przykład jakże wiele mówi nagrana rozmowa z rosyjskimi kontrolerami lotu, aroganckimi i bezczelnymi na modłę nastolatka, który wybił szybę i wszystkim wmawia, że to sąsiad staruszek. „Jak pan myśli, dlaczego pilot pana nie posłuchał?”. „A skąd ja mam wiedzieć? Jego spytajcie!”.

Koalicja rządząca namawia, by nie wyzyskiwać tragedii do własnych interesów. Gdy ciało św. p. Marii Kaczyńskiej przejeżdża przez Warszawę, na TVP 1 komentuje Jacek Żakowski. Na dwójce Olga Lipińska – do tej pory Pierwsza Kaczorofobka RP. Na Polsacie co pół godziny widzimy zatroskaną, wąsatą, WSIową buzię Komorowskiego.

Potem w TV „Lalka”. W filmie napisy na sklepach po rosyjsku. Aż mnie dreszcz przeszedł, jak to zobaczyłam.

Czy Prezydenta należy pochować na Wawelu? Droga Gazeto Wyborcza. Powiem waszymi słowami. Nie czas teraz na kłótnie, podziały i roztrząsanie takich spraw. To nieistotne. Sprawmy, by ten pogrzeb nas łączył, a nie dzielił. Nie pokazujcie tej gorszej, kłótliwej strony naszego narodu. Połączmy się ponad podziałami i pochowajmy Go na Wawelu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka